Lidt om Kurdistan

I kan lære lidt om kurdernes historie ved at se det her: MEN der er stærke billeder i starten (bl.a. af døde babyer dræbt af saddam hussein)

Hvis I vil vide lidt om Kurdistan så tjek Kurdisk Ungdoms Forenings hjemmeside ud.

BIJI KURDISTAN


32 kommentarer to “Lidt om Kurdistan”

  1. mohammedjawad Says:

    Altså Kurdistan eksistere kun i jeres hoveder….og sådan er det bare…

  2. NBPP Says:

    jeg er godt klar over at Kurdistan ikke er et land. MEN det er et område mohammed. Kurdistan er langsomt ved at blive selvstændigt i Sydkurdistan/Nordirak. hvordan har du det med at irakere ikke må komme til Nordirak? for hvis du ikk ved det så har kurderne så meget magt at de kan bestemme hvem der må komme til Nordirak og hvem der ikke må. indtil videre tillader kurderne kun kurdere ind i Syd Kurdistan.

    synes du stadig at Kurdistan kun eksisterer i vores hoveder?

  3. mohammedjawad Says:

    hehe, Ja, kurdistan eksistere kun i jeres hoveder, og det vil den altid gøre…

    Tro mig NBPP, hvis nordirak, bliver selvstændigt, så får i slet, ikke de arabiske byer i gør krav på, fordi der findes kurderer! og i får ALDRIG karkuk, med! så godt kan du regne med…hvis nordirak, bliver selvstændigt, så vil i få at se hvad Barazani og Talebani klanerne vil gøre med kurdistan, de tror allerede at de ejer områderne….Men tro det eller ej, i får kun jeres “Land” hvis de sydirakiske regioner, kræver at de bliver selvstændige, for DER, kan vi sydirakere, hjælpe jer kurdere med at få en nation…
    udover det, så vil hverken tyrkiet eller iran have at der skal blive etableret et kurdisk stat! og så er fanden løs igen…

    Ps. DIN KURDER:

  4. Jørgen Says:

    @ NBPP

    Mohammed har nok ret: De eneste, der kunne tænkes at hjælpe kurderne med at etablere en egentlig statsdannelse, er amerikanerne. Og så længe tyrkere, syrere, irakere og iranere i den grad er imod, skal man ikke forvente, at Uncle Sam hjælper jer mere, end han allerede har gjort. En skam – og ikke kun fordi, det er synd for kurderne – men også fordi, det kurdiske selvstyreområde i Nordirak er en af de mest verdslige “stater” i området.

    Guderne skal vide, at dem kunne Mellemøsten godt bruge nogle flere af.

    KH/Jørgen

  5. NBPP Says:

    @jørgen

    kurderne blevet lovet et land, men tyrkerne tog røven på dem. englænderne tog også røven på kurderne. (det gjorde de nærmest også med palæstinenserne.)

    PS jeg kæmper for at kurderne ikke bliver undertrykt. jeg kæmper for menneskerettighederne. selvom Kurdistan egentlig burde være et selvstændigt land så er det faktisk ikke noget jeg går op i. sådan har min familie det også..

  6. Tarik Says:

    Tænk, det er nøjagtigt de samme debattører som på Helens blog, der huserer herovre!

  7. NBPP Says:

    @tarik

    nej faktisk ikke, DU mangler! 🙂

  8. Tarik Says:

    Okay, jeg skal prøve at være mere med her! Jeg ved desværre ikke så meget om Kurdistan, men siden hvornår har man behøvet at VIDE noget for at ytre ens forblommede mening? 😉

  9. mohammedjawad Says:

    @ NBPP

    Jeg tror egentlig ikke at Nordirak, bliver et godt område, hvis Al-talebani og Al-barazani Klanen bliver de regerende mestre i området…Det blivet sikkert til et militær diktatur, eller et land med store politiske (og latterlige) konflikter…

  10. Ulla Lauridsen Says:

    Hej Tarik,
    “det er nøjagtigt de samme debattører som på Helens blog”
    vi kalder os “Tordenskjolds soldater” 🙂

  11. NBPP Says:

    @tarik

    denne blog handler ikke om Kurdistan, men mere om Black Power og andet. det er faktisk først nu jeg nævner Kurdistan.

    “men siden hvornår har man behøvet at VIDE noget for at ytre ens forblommede mening? ”

    hehe aldrig! 😀

  12. Jørgen Says:

    @ Tarik

    forblommede mening

    Altsaa, nu maa jeg godt nok lige be’ om mine Himmelblaa! Hvad ligner det at forpeste Debatten med den slags svinske Udtryk? NBPP, jeg synes, De skulle slaa haardt ned paa den slags Ukvemsord. Deres Weblog er ikke tjent med saadanne Slibrigheder, at De bare ved det!

    Hrmf!

  13. NBPP Says:

    @jørgen

    hihi din gammel ged 😛

  14. neko .. Says:

    hvorfor handler den om black power når du ik selv er sort 😛 men brun 😀

  15. Jørgen Says:

    @ Neko

    Brun? Jeg troede, hun var lilla. 😛

    PS! Sorry mht. min kusine-fornærmelse den anden dag. Det var ikke pænt sagt, men jeg blev lidt irriteret over al din snak om, at Mo og mig kun kunne score damer ved at gå på bordel.

    Just for the record: Jeg har været gift med den samme kvinde i 17 år, vi har to børn, så mine score-dage er forlængst forbi. 🙂

  16. neko .. Says:

    Jamen det dig var dig der sagde.. at i heller ville betale for sex.. så tænkte jeg i ikke var gode nok til at gå ud og finde dig en uden og betale .. det fint ,,;) nej hun er grøn haha.

  17. Jørgen Says:

    @ neko

    . 😉

  18. mohammedjawad Says:

    forestil jer en “dokumentar” om et land der rent faktisk ikke eksistere 😀

  19. NBPP Says:

    @neko

    jah, jeg er vel under kategorien “brun” selvom der ikk er så meget brunt over mig 🙂 men som jeg fortalte dig før; jeg var sort i mit tidligere liv 😛 jeg var også alkymist, det er derfor jeg er så klog og har visdom som en der har levet i 200 år 😀

    @jørgen

    17 år er lang tid! tillykke med det;) hvordan gør I det? bliver man ikke træt af hinanden? hvordan kan kærlighed holde så længe?

    (jeg kender selvfølgelig godt svaret da jeg som sagt var alkymist i mit tidligere liv :P)

  20. Tarik Says:

    Så vidt jeg har forstået – uden at have personlige erfaringer desangående – så betaler man(d) på et bordel ikke så meget for selve det at have sex, men derimod for det privilegium at kunne skride uden at blive opsøgt af damen bagefter…

  21. Tarik Says:

    Apropos black pride, så vil jeg i øvrigt ønske jer allesammen et rigtigt

    GODT NYTÅR!!!

    (I dag er d, 1/1 2001 ifølge den etiopiske kalender)

  22. nbpp Says:

    tarik

    godt nytår! 😉

    ps: “Så vidt jeg har forstået – uden at have personlige erfaringer desangående – så betaler man(d) på et bordel ikke så meget for selve det at have sex, men derimod for det privilegium at kunne skride uden at blive opsøgt af damen bagefter…”

    hehe den har jeg også hørt før 😀 nu må vi håbe på at Kvinder For “Frihed” ikke ser dette..

  23. Jørgen Says:

    @ NBPP

    Nej, selv om der er gået 17 år, er vi ikke blevet trætte af hinanden endnu. Men derfor kan vi selvfølgelig godt blive ufatteligt irriterede på hinanden engang imellem, fordi vi kender hinandens (u)vaner så godt.

    PS! Alkymist? Det burde have anet mig. 😉

  24. Haydan Says:

    mohammedjawad er du fra mongolian, tyrker er opdringligt fra mongolien, så ved vi hvad du er.
    De er kommet til det mellemøsten som pirater.

  25. aso wale Says:

    jeg ferom kurdestan jeg elskar kurdestan

  26. kayo Says:

    hepiniz bos konusursunuz her biji kurdistan

  27. ferhat Says:

    mohammedjawad min bror !!! lige mine ord her 😉

    kayo : konusma sicarim agsina pic pezevenk

  28. Peshmerga Says:

    mohammedjawad
    du har ondt i din lille arabiske numse kan jeg se bare fordi det område i irak du kommer fra er kaos behøves du ikke at have ondt i nummeren min ven Barzani og talabani klanen wtf?? mener du ikke Shia og sunni klanen i det område hvor du kommer fra? Den dag amerika rejser du af irak så er i araber rent ud sagt på skideren i vil simpelthen slagte hinanden som aldrig før. Tænk før du åbner munden.

    P.S Din ARAB……

  29. beno Says:

    her biji kurdistane

  30. KurderForLivet Says:

    seriøst der er godt nok nogle mennesker der skal lære at stave,
    men og udover det, så haha…. er totalt enig med dig peshmerga fucking godt svaret igen.
    de fucking irakere/shiaer har ikke andet end ondt i røven.

  31. Kurder'G Says:

    hahaaah er også enig med peshmerga:D

  32. Mujaffah seje araber Says:

    Fuck jer alle sammen! DER ER NOGEN DER HEDDER KURDISTAN OG DET MÅ I LEVE MED.

Skriv et svar

